Remote Support

Boek-Je-Bouw

Stop dubbel werk! 
Vermijd fouten dankzij de automatische koppeling tussen Bouwsoft en Exact.
Deze link zorgt voor een synchronisatie van uw verkoop- en aankoopfacturen, klanten- en leveranciersgegevens, tot zelfs betalingen en analytiek.

Omschrijving

Bouwsoft is een op maat gesneden softwaretoepassing voor iedere bouwonderneming, met geïntegreerde functies voor offertebeheer, voor- en nacalculatie, projectbeheer en facturatie.

Exact biedt kmo’s en hun accountants overzicht over vandaag en inzicht in morgen met Exact voor Boekhouden.

Dankzij de koppeling van Bouwsoft met Exact voor Boekhouden wordt er een krachtige financiële module toegevoegd die u als bouwprofessional zal toelaten om uw administratie nog efficiënter op te volgen.
De verkoopfacturen die u in Bouwsoft aanmaakt, kan u meteen in Exact voor Boekhouden doorboeken. Ook de kosten die u in Bouwsoft opneemt, al dan niet gekoppeld aan een project, kan u meteen boekhoudkundig registreren.

Doordat u gegevens slechts eenmaal moet invoeren, vermijdt u fouten en tijdverlies bij uw administratie. Bovendien heeft u dankzij de boekhoudkundige integratie een betere controle over de financiële situatie van uw bedrijf.

Voordelen:

  • Dubbel werk in facturatie en boekhouding is weg
  • Uw facturen worden met enkele muisklikken in de boekhouding opgenomen
  • Minder fouten en minder tijdverlies bij uw administratie
  • Betere controle over uw financiële situatie
  • Verlaagd budget voor externe boekhouder
  • Efficiëntere opvolging van betalingen

Prijsplan:

Boek-Je-Bouw kent 3 pakketten die maandelijks via domiciliëring geïnd worden. 

Basis: 25 EUR / maand / administratie
Synchronisatie van Bouwsoft naar exact.
De verkoopfacturen worden doorgeboekt richting Exact, alsook de klantgegevens.

Standaard: 35 EUR / maand / administratie
Synchronisatie van Bouwsoft naar Exact én van Exact naar Bouwsoft.
De verkoopfacturen worden doorgeboekt richting Exact, alsook de klantgegevens. 
De aankoopfacturen vanuit Exact kunnen als kost toegekend worden aan uw projecten in Bouwsoft.

Advanced: 45 EUR / maand / administratie
Synchronisatie van Bouwsoft naar Exact én van Exact naar Bouwsoft.
De verkoopfacturen worden doorgeboekt richting Exact, alsook de klantgegevens. 
De aankoopfacturen vanuit Exact kunnen als kost toegekend worden aan uw projecten in Bouwsoft, met vermelding van kostenplaats/kostendrager.
De betaalverrichtingen vanuit Exact worden opgenomen in Bouwsoft. 

Eenmalige setupkost: 995,00 EUR
Hosting koppelen, dagboeken koppelen, gebruikers aanmaken, parameters instellen en 4 uur opleiding.

Klik hier voor het app center van Exact

Handel-Je-Kas

Technisch

Via de koppeling Handel-Je-Kas van Sofatech, worden uw kassa-registraties (cash betalingen, bancontact betalingen) automatisch geregistreerd in Exact Online.
De applicatie koppelt rechtstreeks aan uw Exact Online dossier aan de hand van enkele parameters waarbij u uw kasdagboek koppelt aan uw kasbetalingen en uw grootboekrekening voor bancontact koppelt aan de betalingen met bankkaart.

Functioneel

De gebruiker registreert de Directe Verkoopfacturen in Exact Online en selecteert de betaalwijze in het veld Betaalvoorwaarden. Deze Betaalvoorwaarde is “C” voor Cash-betalingen en “M” voor Maestro-betalingen. Na het afdrukken van de verkoopfactuur vanuit Exact Online, zal de applicatie er achter de schermen voor zorgen dat

Cash-betalingen geregistreerd worden in het kasboek met een koppeling naar het factuurnummer en automatisch wordt afgepunt.
Maestro-betalingen geregistreerd worden op een daarvoor voorziene grootboekrekening met een koppeling naar het factuurnummer en automatisch wordt afgepunt.

De applicatie wordt door de gebruiker op het einde van de dag geraadpleegd om van daaruit;

Het kasrapport van Cash-betalingen op te vragen zodat de kassa kan geteld worden.
Het kasrapport van Maestro-betalingen op te vragen om te vergelijken met het dagafschrift van de betaalterminal.
Betalingen uit te voeren op facturen die voordien als niet betaald werden aangeduid in Exact Online (dwz een ander betaalmiddel van Cash of Maestro).

Uitzonderingen

Uitgaande betalingen (bv betaling postzegels aan de postbode, broodjeslunch, …) of kassa correcties kunnen niet via de kassa applicatie uitgevoerd worden. Deze registraties dienen manueel in Exact Online in het kasdagboek ingevoerd te worden. 

Power BI

 

VOLGT U DE PERFORMANTIE VAN UW ONDERNEMING OP DE VOET? 

Sofatech biedt met Power BI van Microsoft een tool aan die toelaat om uw waardevolle bedrijfsinformatie om te zetten in dynamische rapporten waarbij visualisatie en interactiviteit centraal staan. Het gebruik van BI (Business Intelligence tools) binnen uw bedrijfsomgeving zorgt ervoor dat cijfers uit verschillende bronnen samenkomen in één centrale omgeving. Dit kan door enerzijds verschillende toepassingen (bijvoorbeeld BOB50c) met elkaar te koppelen in Power BI. Anderzijds bestaat eveneens de mogelijkheid om binnen Power BI een duidelijk inzicht te krijgen over zowel uw boekhouding als uw commercieel beheer.

Hierdoor kan de performantie van uw onderneming op de voet opgevolgd worden en kunt u kort op de bal spelen waar nodig. Wenst u de verkoop van bepaalde artikelen te stimuleren? Wenst u een inzicht in de rotatiesnelheid van uw producten? Wenst u uw vertegenwoordigers korter op te volgen en te stimuleren? Wenst u een trend op te merken in uw bedrijfskosten? Het kan allemaal met Power BI.

Bovendien zorgt de cloud omgeving van Microsoft ervoor dat uw gegevens 24/7 op al uw apparaten geraadpleegd kunnen worden. Beschikt u over een computer of mobiel apparaat en connectiviteit (wifi, 4G), dan kunt u via het web of via de gratis applicatie (Windows, iOS en Android) deze gegevens opvragen.

BLUE10

Sofatech verwelkomt nieuwe partner Blue10

Blue10, aanbieder van cloudoplossingen voor de automatische verwerking van boekingsdocumenten, is sinds kort nieuwe partner van Sofatech. Blue10 wil met deze samenwerking bijdragen aan het simpeler maken of zelfs volledig automatiseren van het administratieve werkproces.

Blue10 automatiseert jouw administratie

Ieder organisatie, hoe klein of groot ook, voert een administratie. De verwerking van inkomende facturen gebeurt vaak handmatig en is een tijdrovend proces. Niet het meest uitdagende werk, maar wel van groot belang voor je organisatie. Met de cloud oplossing van Blue10 voor de verwerking van boekingsdocumenten behoort de traditionele, handmatige verwerking van facturen tot het verleden. Zo houd je tijd over voor leuker en uitdagender werk!

 

Digitale facturen komen binnen op een apart e-mailadres en worden automatisch ingelezen in Blue10. De facturen die nog op papier binnenkomen, worden ook naar dit e-mailadres gescand. De kracht van automatische herkenning van factuurgegevens zorgt voor een snelle verwerking van facturen in de financiële administratie. Samen met de flexibele en gebruikersvriendelijke workflow voor het rondsturen, goedkeuren en terugzoeken van facturen zorgt dit voor een snelle en correcte verwerking van facturen in je online boekhoudsysteem.

 

Iedere dag een stap vooruit

Blue10 is een enthousiast, eigenzinnig en snelgroeiend softwarebedrijf met een sterke gedrevenheid om iedere dag het beste uit zichzelf te halen. Hierbij streven we samen naar het hoogste niveau van eenvoud en uitmuntende service richting onze klanten en blijven we zoeken naar manieren om te verbeteren en nieuwe onderdelen van het administratieve werkproces simpeler te maken of zelfs volledig te automatiseren. Met onze oplossingen helpen we organisaties om tijd en ruimte te creëren voor haar medewerkers, zodat zij werkzaamheden kunnen doen die er écht toe doen, werk waarmee zij het beste uit zichzelf halen en zichzelf blijven ontwikkelen. Daar worden mensen écht gelukkig van en organisaties daardoor ook.

 

Kijk voor meer informatie op www.blue10.com