Overslaan naar inhoud

Zelfzorg, groei en eenvoud bij HHP

7 juli 2025 in
Zelfzorg, groei en eenvoud bij HHP
Audrey Passchijn

Voor Bruno Nuyttens en dus voor HHP, Home Health Products, staat alles in het teken van één heldere visie: Make self care available for everyone. Met hun gezondheidsproducten helpen ze mensen hun welzijn in handen te nemen. 

Dankzij Odoo en de begeleiding van Sofatech slaagt HHP erin hun aanpak efficiënt te upscalen en het persoonlijk  contact en de kwaliteit te behouden.


Zelfzorg als missie

“We geloven dat mensen zelf hun gezondheid in handen moeten kunnen nemen,” steekt de gepassioneerde zaakvoerder Bruno Nuyttens van wal, “daarom bieden wij producten die klanten helpen hun klachten te verlichten en vooral, ze te voorkomen.”

Vanuit die missie wil HHP hun dienstverlening toegankelijk maken voor iedereen en dat vraagt een klantgerichte, schaalbare aanpak. IT is daarbij een belangrijke hefboom. “Odoo is voor ons geen doel op zich. Het is een krachtig middel om onze visie mee waar te maken.”


Meer communicatie, minder gedoe

“De grootste meerwaarde van Odoo zit hem in de communicatie. In B2C is het moeilijker geworden om mensen te bereiken: ze lezen minder mails, nemen minder snel de telefoon op. Met Odoo combineren we verschillende kanalen: e-mail, telefoon, sms, whatsapp …

Allemaal vanuit één platform, om helder, correct en accuraat onze doelgroep aan te spreken.”

Die centralisatie biedt rust en overzicht. “Je ziet meteen welke communicatie er al is geweest. Je hoeft niet te schakelen tussen tools of data samen te puzzelen.

Alles zit op één plek. Dat is voor ons een enorme efficiëntiewinst.”


Eén systeem, vele toepassingen

HHP gebruikt een brede waaier aan Odoo-apps: van verkoop en boekhouding tot helpdesk, voorraadbeheer, digitale marketing en marketing automation. “Het

systeem is intuïtief, snel aan te leren en breed inzetbaar.

Mensen zonder IT-ervaring kunnen er vlot mee aan de slag. Iets wat met andere tools haast onmogelijk is.”

Dat is een belangrijk verschil met andere systemen. “Bij andere platformen moest je mensen maanden intensief opleiden. In Odoo werkt iemand na twee dagen vlot mee. Je moet geen pure IT’er meer zijn, je moet gewoon je job waarvoor je bent opgeleid goed kunnen. De rest ondersteunt Odoo.”


Flexibiliteit als superkracht

In een snel veranderende B2C-markt is flexibiliteit essentieel. “Nieuwe prijzen, andere communicatiekanalen, aangepaste verkoopstrategieën: alles verandert continu. In Odoo kunnen we snel schakelen en nieuwe flows testen. In andere systemen moet je blauwdrukken maken, integraties opzetten … tegen dan is de markt alweer veranderd,” lacht Bruno.

Ook innovaties zoals het koppelen van gsm-nummers aan het uitbellen via Odoo ontwikkelde HHP zelf. “We bouwen op de basis van Odoo en vullen aan waar nodig.

Telkens met het idee: hoe houden we alles binnen één systeem, binnen Odoo? En komt Odoo in een volgende update zelf met die feature, dan schakelen we daar direct op over.”


Kennis in huis, samenwerking met Sofatech

Bruno benadrukt dat het wel belangrijk is om intern kennis op te bouwen en aan boord te hebben. “Je hebt mensen nodig die het systeem begrijpen, processen

kunnen vertalen en kunnen meedenken. Zonder die mensen intern wordt het moeilijk. Wij hebben die kennis intern opgebouwd én we hebben Sofatech voor wat we toch missen.” De samenwerking met Sofatech is voor HHP essentieel. “Ze denken mee, zijn eerlijk en zetten klanttevredenheid voorop. Dat voel je in alles: van de top van het bedrijf tot bij de mensen die ons begeleiden.

Peter, met wie ik intensief samenwerk, doet veel meer dan van hem gevraagd wordt. Zo iemand is goud waard.

Die passie is goed voor elk bedrijf.”